Περιβάλλον

Μπορεί μιά πεταλούδα να μας σώσει από το πλαστικό?

Οι πρώτες ενδείξεις.

Eρευνητές πιστεύουν οτι μπορεί μια πεταλούδα να μας σώσει από το πλαστικό. Ας θυμηθούμε οτι παράγονται κάπου 80 εκατομμύρια τόνοι πλαστικού (πολυαιθυλενίου) το χρόνο ενώ απαιτούνται κάτι αιώνες για να διασπασθεί.

Περί τινος πρόκειται.

Η σωτήρια -ίσως- πεταλούδα είναι η  προνύμφη του κηρόσκορου (Galleria Μellonella). Ο κηρόσκορος παρασιτεί στις κυψέλες όπου εναποθέτει εκεί τα αυγά του προκειμένου αυτά να εκκολαφθούν και να αναπτυχθούν. Αλλοιώς λέγεται και σκώρος του κεριού και είναι ..γνώριμη στους μελισσοκόμους. Ας σημειώσουμε κάπου εδώ ότι το κερί της κυρήθρας έχει χημική δομή που μοιάζει με το πολυαιθυλένιο.

Το εύρημα.

Όπως οι περισσότερες ανακαλύψεις έγινε τυχαία. Μελισσοκόμος που είχε θέμα με τα συγκεκριμένα παράσιτα, τα αφαίρεσε απο τις κερύθρες και τα έβαλε σε πλαστικές σακούλες. Σε λιγότερο από μιά ώρα τα «σκουλήκια» είχαν καταναλώσει τις τσάντες δημιουργώντας τρύπες. Δεν μασούσαν απλά το πλαστικό για να το κόψουν και να διαφύγουν. Αργότερα επαναλήφθηκε η διαδικασία από ερευνητές στα πλαίσια πειραμάτων.

Η επιστημονική ανακοίνωση.

Μετά τα πειράματα ακολούθησε φυσικά η σχετική δημοσίευση. Οι επιστήμονες ανακοίνωσαν οτι περίπου 100 κάμπιες καταναλώνουν 92 χιλιοστόγραμμα πλαστικού σε 12 ώρες μεταβάλλοντας τη χημική δομή του σε γλυκόλη αιθυλενίου. Επίσης ανακοίνωσαν οτι ο ρυθμός διάσπασης είναι κατά πολύ ταχύτερος εάν συγκριθούν οι κάμπιες με ορισμένα βακτήρια που βιοδιασπούν το πλαστικό με ταχύτητα κάπου 0,13χιλιοστόγραμμα/ημέρα.

(Συναφές άρθρο :https://science.kairos.gr/2018/03/05/viodiaspomena-boukalia/ )

Μήπως η συγκεκριμένη ανακάλυψη μας βοηθήσει να απαλλάξουμε το περιβάλλον από τα πλαστικά από πολυαιθυλένιο απόβλητα;